Cum e la Carrefour

Parteneriat Capital Filles

Carrefour se alatura programului Capital Filles si sprijina acompanierea elevelor de liceu provenind din medii modeste, favorizand orientarea lor profesionala si integrarea in mediul profesional.

Mai mult de 150 de mentori sunt inscrisi pentru anul scolar 2016 – 2017, iar 10 dintre acesti mentori sunt angajate Carrefour. Colegele noastre le ghideaza pe tinerele fete, le ajuta sa constientizeze ca pot deveni orice isi doresc si ca isi pot construi o cariera frumoasa cu optimism si incredere in fortele proprii.

Dupa un prim an pilot care a permis mobilizarea a 8 multinationale, printre care si Carrefour, programul Capital Filles in Romania functioneaza in prezent in 12 licee partenere, selectionate de Inspectoratele Scolare din Bucuresti, Timisoara si Slobozia. In total, peste 850 de eleve beneficiaza de atelierele colective desfasurate in liceele partenere.

Mai multe sanse de angajare pentru tineri

Publicis Groupe Romania lanseaza, impreuna cu initiativa „Plantam fapte bune in Romania” si peste 30 de companii, printre care si Carrefour Romania, campania Green Endorsement. Este o campanie menita sa incurajeze tinerii sa se implice in cat mai multe actiuni de voluntariat pentru protectia mediului, fara ca neparticiparea la astfel de actiuni sa afecteze negativ procesul de angajare.

Voluntarii participanti la actiunea de impadurire nationala organizata de „Plantam fapte bune in Romania” vor primi, incepand cu luna martie 2016, certificatul Green Endorsement, un certificat care atesta ca implicarea in organizarea initiativei de impadurire nationala, sub forma de organizator sau plantator, dovedeste calitati importante pe care Carrefour si le-ar dori de la viitorii sai angajati.

Programul de internship „C4 Yourself!”

Incepand cu luna ianuarie 2016, Carrefour Romania lanseaza programul de internship „C4 Yourself!”. Acest program este dedicat studentilor si tinerilor absolventi si se desfasoara in sediul nostru central (pentru departamente precum Marketing, Resurse Umane, Financiar, Achizitii etc.) sau in depozitul CEFIN (pentru departamentul Logistica).

Internii sunt implicati in proiectele departamentelor din care fac parte, lucreaza cot la cot cu specialistii nostri, au parte de sesiuni interne de training si acumuleaza experienta necesara unui start de cariera pe masura. La sfarsitul celor 6 luni de internship, pot avea sansa de a ramane in echipa Carrefour.

Programul de management trainee „Hiper CAMPUS”

„Hiper CAMPUS” (Carrefour Antreneaza Manageri Pentru Urmatorul Start) este noul program de management trainee Carrefour, dedicat celor interesati sa devina manageri de raion sau de departament in hipermarketurile noastre.

Pe parcursul celor 3 luni de CAMPUS, pe langa practica in magazine, stagiarii nostri vor avea parte de cursuri teoretice, testari intermediare, vizite la sediul central si la depozitul CEFIN. Fiecare stagiar este acompaniat de catre un tutore (manager de raion) si un master tutore (manager de departament), ce vor asigura un parcurs de formare complet.

Parteneriat ANES

Incepand cu anul 2016, Carrefour Romania si Agentia Nationala pentru Egalitatea de Sanse intre Femei si Barbati (ANES) vor lua masuri concrete care sa sustina integrarea pe piata fortei de munca a victimelor violentei in familie, prin angajarea acestora in reteaua de magazine Carrefour.

Beneficiarii sunt atat persoanele care au participat la programe de formare profesionala in cadrul proiectului guvernamental „START – O viata de calitate in siguranta!”, cat si alte victime aflate in evidenta serviciilor sociale la nivel judetean sau local.

Stiai ca... ?

In Romania, peste 21% dintre angajatii Carrefour sunt tineri cu varsta sub 26 de ani, iar 1,500 dintre angajati au varsta de peste 50 de ani. De asemenea, media de varsta a angajatilor de la sediul Carrefour este de pana in 37 de ani.

Din totalul angajatilor, 65% sunt femei, iar din totalul angajatilor care ocupa functii de conducere, peste 56% sunt femei.

Egalitate in responsabilitati si actiune

Din 2012, Carrefour a lansat oficial programul „Women Leaders”, al carui scop este acela de sustine egalitatea de gen.

In urma unui audit realizat de catre o firma franceza externa, grupul Carrefour a obtinut Eticheta Egalitatii, lucru care dovedeste, inca o data, atentia indreptata catre femeile-lider, dar si catre pastrarea unui echilibru intre viata personala si profesionala.

Bucharest International Marathon

Peste 15 angajati Carrefour au spus „DA!” provocarii maratonului international de la Bucuresti din acest an. Evenimentul, aflat la cea de-a noua editie, a avut loc duminica, 9 octombrie 2016, si s-a desfasurat in Piata Constitutiei. Carrefour Romania a participat prin intermediul United Way, donand 1,700 EUR pentru educatia in sanatate a copiilor dezavantajati.

Nu este prima colaborare dintre Carrefour si United Way. In primavara acestui an, Carrefour a luat parte la prima Cursa a Cumparaturilor Caritabile organizata de United Way.

Casiopeea Mars & Cross

Sambata, 24 septembrie 2016, 60 de angajati Carrefour au alergat pentru o cauza nobila la cea de-a sasea editie Casiopeea Mars & Cross: donarea de proteze mamare femeilor care au trecut printr-o operatie de extirpare a sanului.

Casiopeea Mars & Cross reprezinta singurul eveniment sportiv din Romania care strange donatii pentru proteze mamare. Pana in prezent, Asociatia Casiopeea a oferit peste 1,700 de proteze supravietuitoarelor cancerului la san, cea mai mare donatie de acest tip din Romania.

Coltul de oxigen Carrefour din Parcul Pantelimon

Sambata, 17 septembrie 2016, voluntarii Carrefour Romania, alaturi de cei de la Asociatia ZeroCO2, au contribuit la imbunatatirea calitatii aerului, prin a treia actiune de plantare realizata in Sectorul 3, cel mai verde sector al capitalei. Astfel, in Parcul Pantelimon au fost plantati 70 de copacei Oxytree, care cresc extrem de rapid, iar, datorita frunzelor lor uriase, produc mai mult oxigen decat orice alt copac cu frunze cazatoare.

Initiativa este parte din contributiile pe care Carrefour Romania le aduce anual la imbunatatirea calitatii aerului, actiune necesara mai ales in orasele aglomerate.

FOX TRAIL Half Marathon

Cativa angajati Carrefour au profitat din plin de ultima duminica de vara luand parte la Bucharest FOX TRAIL Half Marathon, competitie marca RUNFEST, desfasurata in padurea Baneasa. Pasiunea pentru miscare in natura a fost cu siguranta demonstrata la cote inalte pe 28 august 2016, pentru ca ne-am bucurat sa vedem sute de zambete largi, atat la start cat si dupa linia de finish.

Aproape 900 de alergatori s-au aliniat la start la crosul RUNFEST - Bucharest FOX TRAIL Half Marathon, iar ziua a fost plina de energie, sport, dar si de surprize si multa distractie.

Bucharest After9Cross

Mai multi angajati Carrefour s-au lasat convinsi de cel mai nou eveniment urban, After9Cross, care promitea o super cursa de alergare nocturna pe 22 iulie 2016. Acestia au facut o echipa si s-au pus pe... alergat!

Cursa a avut loc in parcul Alexandru Ioan Cuza din Bucuresti si a fost organizata de MPG ca parte a proiectului RunFest. La final, cu totii au sarbatorit pasiunea pentru miscare cu voie buna si distractie pe ultimele hituri ale verii.

Urbatlon

3, 2, 1... START la super cursa cu obstacole din inima capitalei! Pe 11 iunie 2016, cea de a treia editie a Urbatlon i-a asteptat si pe cei 10 angajati Carrefour dornici sa-si testeze pofta de aventura urbana si distractie. Pe un traseu desfasurat in incinta Arenei Nationale, colegii nostri au fost provocati sa intre intr-o cursa de alergare exploziva, presarata cu obstacole dinamice si distractive desprinse din jungla urbana... ocolirea gropilor, urcatul scarilor, slalomul in trafic, stresul si termenele stranse, orele lucrate peste program, sansele ratate.

Evenimentul, unic in Romania, a fost organizat de MPG ca parte a proiectului RunFest.

Semaine EnviroWeek

Carrefour a sarbatorit Ziua Mediului intr-un mod special, oferind biciclete timp de o luna angajatilor din sediul central care si-au dorit sa vina pedaland de acasa la birou. Cei care au facut-o au putut pleca de la birou mai repede cu o ora, iar daca au repetat experienta de 3 ori pe saptamana, si-au putut lua o intreaga zi libera. In acelasi timp au fost organizate si cursuri de mers pe bicicleta.

Proiectul rezultat s-a numit Semaine Enviro Week si a fost implementat cu ajutorul Asociatiei Green Revolution prin proiectul lor Bike2Work.

Happy Run – Race for the Cure Romania

O super-echipa Carrefour s-a alaturat cursei Happy Run – Race for the Cure Romania. Mai bine de 30 de angajati Carrefour au alergat la Happy Run, cea mai renumita cursa dedicata preventiei cancerului de san, din lume. Evenimentul a fost organizat in Parcul Herastrau din Bucuresti de catre Fundatia Renasterea si reprezinta o modalitate de constientizare a importantei preventiei cancerului mamar si de celebrare a invingatoarelor in lupta cu aceasta boala.

Printre sponsorii principali ai editiei din 4 iunie 2016 s-a numarat si Carrefour. Fondurile stranse in cadrul evenimentului vor fi folosite pentru pentru a acoperi manopera pentru perucile din par natural ce vor fi oferite pacientelor oncologice in cadrul proiectului „Vieti impletite”.

Locul 2 @ Campiontul de Tenis

Aflata la prima participare, echipa Carrefour a obtinut locul 2 la campionatului de tenis pentru companii - editia de primavara 2016. Competitia de tenis pentru corporatii face parte din Romanian Corporate Sports (RCS), cel mai complex sistem de campionate sportive pe echipe, adresat companiilor si organizatiilor din Romania. Ii felicitam pe colegii nostri pentru performanta obtinuta si, mai ales, pentru spiritual de echipa de care au dat dovada!

Cursa Cumparaturilor Caritabile

Fundatia United Way Romania, cu sprijinul Carrefour, a organizat prima editie a Cursei Cumparaturilor Caritabile, in care 57 de voluntari (angajati din 9 companii, jurnalisti si bloggeri) s-au inscris intr-o cursa contracronometru, pentru a ajuta 14 familii defavorizate. Cursa s-a desfasurat in hipermarketul Carrefour Baneasa din Bucuresti, in luna mai 2016.

Printre cei care au luat startul in competitie s-au numarat si 4 angajati Carrefour. Acestia s-au straduit timp de 2 ore sa achizitioneze alimente si produse de uz personal necesare unei familii cu 3 copii. Prima editie a Cursei Caritabile de Cumparaturi a numarat aproape 60 de concurenti, valoarea totala a bunurilor donate depasind 60,000 lei.

O zi dedicata impaduririi

Vineri, 18 martie 2016, angajati din sediul Carrefour au participat la o actiune de impadurire initiata de ECOTIC si partenerii sai, la Ocolul Silvic Bucsani (Dambovita). Impreuna au plantat aproximativ 900 de puieti, pe o suprafata de 1.5 hectare. Colegii nostri s-au implicat astfel intr-un proiect de CSR pe zona de mediu. Bravo si felicitari pentru voluntariat!

Coltul de oxigen Carrefour din Parcul Tineretului

In luna iulie 2015, angajati din hipermarketul Carrefour Baneasa si din sediul Carrefour s-au echipat corespunzator si au luat cu asalt Parcul Tineretului din Bucuresti. Acolo, au pus mana pe uneltele necesare si au plantat, alaturi de Asociatia ZeroCo2, 52 de pomisori Oxytree (o specie de arbore ornamental care emana o cantitate mare de oxigen). Astfel, colegii nostri au creat un „Colt Verde Carrefour” pe care va invitam sa-l vizitati.

Carrefour sustine antreprenoriatul @ Gala Premiilor CARIERE 2016

In cadrul galei de miercuri, 14 decembrie, Ana Krasovschi, Director Resurse Umane Carrefour Romania, a inmanat trofeul pentru cel mai promitator antreprenoriat lui Dan Isai (Salad Box), antreprenorul care a facut din mancarea sanatoasa un business international.

Carrefour a fost partener al evenimentului, sustinand categoria „Cel mai promitator antreprenoriat”. De asemenea, cei 200 de invitati au primit din partea Carrefour cate o cutie cu ceai fin pentru momente pretioase alaturi de cei dragi.

Gala CARIERE de anul acesta a stat sub semnul OAMENILOR CARE NE INSPIRA, al celor care ne invata in fiecare zi ca totul este posibil. In cadrul evenimentului s-au acordat 6 premii de excelenta, care au ajuns la oameni curajosi, pasionati, creativi si intreprinzatori.

Cel mai bun proiect de comunicare interna @ Romanian PR Award 2016

In cadrul Galei de Premiere de miercuri, 23 noiembrie 2016, proiectul „Bun venit, BILLA!” a castigat la ambele categorii la care a fost inscris si nominalizat: Golden Award in Excellence pentru cel mai bun proiect de comunicare interna din acest an si Silver Award in Excellence la categoria „Comunicare pentru administrarea crizelor, riscurilor si oportunitatilor”.

Aceste premii reconfirma implicarea intregii echipe Carrefour in integrarea noilor colegi din BILLA.

Romanian PR Award este cea mai importanta competitie nationala de recunoastere a excelentei in domeniul Relatiilor Publice.

Ziua Casierilor

Este al treilea an cand Carrefour sarbatoreste, in data de 14 noiembrie, Ziua Casierilor. Este un moment mult asteptat nu numai de catre casieri, ci si de colegi si clienti.

Anul acesta am intampinat Ziua Casierilor cu un super-concurs de talente: „Ai talent? Avem o scena!”. Am reusit sa descoperim talente surprinzatoare printre casierii nostri: voci foarte bune, dansatori de exceptie, pictori desavarsiti… ba chiar si actori de comedie!

La sfarsitul celor doua saptamani intense de concurs, am premiat cele mai votate talente. Astfel, colegi din toata tara, si clienti deopotriva, au votat pe pagina de facebook a concursului. Premiile au fost pe masura talentelor: un salariu extra si un weekend all-inclusive la munte.

Sustainability Award @ The MOST OFFICE 2016

In cadrul Galei de Premiere de joi, 10 noiembrie 2016, Carrefour a castigat Sustainability Award datorita solutiilor sustenabile oferite de cladirea sediului Carrefour Romania.

Constructia detine pre-certificarea LEED Gold si ofera numeroase solutii pentru a minimiza amprenta cladirii asupra mediului inconjurator si pentru a reduce semnificativ costurile operationale.

The MOST OFFICE este prima competitie de proiecte de birouri din Romania (organizata de CBRE in parteneriat cu Skanska). Aceasta competitie se afla la prima editie.

Atelierul de Panza si Carrefour

Atelierul de Panza ne-a desemnat joi, 10 noiembrie 2016, „Client Constant” pentru colaborarea avuta de-a lungul timpului. Suntem bucurosi ca putem sustine aceasta organizatie cu un impact social major.

Atelierul de Panza este unitate protejata, autorizata de catre Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, deoarece minim 30% dintre angajati sunt persoane cu dizabilitati.

Carrefour sarbatoreste DIVERSITATEA

Pe 28 octombrie 2016, Carrefour a sarbatorit Ziua Diversitatii, fiind un prilej bun pentru promovarea bunelor practici de integrare a diversitatii in randul angajatilor. Pentru colegii din magazine a fost lansat, la sfarsitul lunii septembrie, un concurs de fotografie care si-a celebrat premiantii printr-o expozitie foto organizata in fiecare magazin participant. In plus, la nivel local, magazinele au demarat cate o actiune CSR impreuna cu parteneri din comunitatea apropiata.

Diversitatea la Carrefour inseamna atat atentie in ceea ce priveste echilibrul intre sexe cat si integrarea in organizatie a tinerilor sau a persoanelor din categorii sociale defavorizate.

Carrefour @ Angajatori de Top (octombrie 2016)

In zilele de 14 si 15 octombrie 2016, Carrefour Romania a participat pentru a cincea oara la unul dintre cele mai mari evenimente de recrutare si marca de angajator din tara, „Angajatori de Top”, cu peste 100 de companii participante si peste 20,000 de profesionisti si studenti care au vizitat targul. Carrefour a reusit sa atraga atat candidati pentru posturile de la sediul central, cat si candidati pentru posturile din magazinele Carrefour si BILLA, iar programul de internship „C4 Yourself!” s-a bucurat de toata atentia studentilor prezenti la eveniment.

In cele doua zile de targ, specialistii nostri au intampinat peste 700 de candidati la standul expozitional Carrefour. Toate aceste aplicatii confirma, inca o data, pozitia de angajator de top pe care Carrefour a dobandit-o de-a lungul timpului in Romania.

Bun venit, BILLA!

Data de 4 iulie 2016 marcheaza inceputul unui nou drum pentru echipele Carrefour si BILLA Romania: un drum plin de provocari pe care il vom parcurge impreuna. Ne-am propus ca fiecare etapa sau actiune sa puna accent pe oameni, sa ne pregatim cat mai bine pentru a-i intampina si primi cat mai cald pe noii colegi. Avem un singur KPI: de cate ori spunem NOI si nu EI, vom sti ca am facut o treaba buna.

Suntem constienti ca oamenii din BILLA gestioneaza un business bun si suntem dornici sa invatam unii de la altii, sa ne unim fortele si sa devenim impreuna cel mai iubit brand de supermarketuri din Romania.

Mii de colegi noi… un singur mesaj: BUN VENIT, BILLA!

Carrefour Champions

In timpul Campionatului EURO 2016, angajatii Carrefour au organizat propria competitie: C4Champions. Magazinele au primit periodic provocari legate de modul in care puneau in valoare diferite raioane/ produse din magazine, dar si legate de vanzari pe anumite produse target, si au prezentat pe platforma de socializare interna rezultatele muncii lor.

C4Champions a antrenat in competitie echipele hipermarketurilor din toata tara si pe cei de la sediul central, in total peste 10,000 de angajati. La final, toate magazinele au fost castigatore, insa hipermarketul Carrefour Iasi ERA a adunat cele mai multe like-uri si a luat cupa C4Champions.

Record pentru viata

Peste 40 de angajati Carrefour au participat la incercarea oficiala a Romaniei de a dobori recordul mondial pentru cel mai mare curs de resuscitare. Pe tot parcursul exercitiului, paramedicii si asistentii de la serviciul Ambulanta au facut demonstratii printre cei prezenti. Performanta romanilor a fost atestata de catre un reprezentant Guinness World Records.

Din pacate, recordul mondial nu a fost obtinut, insa marele beneficiu al acestui curs este faptul ca peste 10,000 de persoane stiu acum sa faca manevrele de resuscitare. Evenimentul a avut loc sambata, 28 mai 2016, si a fost organizat pe Arena Nationala de catre Societatea de Salvare Bucuresti si Serviciul de Ambulanta Bucuresti Ilfov (SABIF).

Carrefour premiaza pasionatii de Digital Marketing

In luna februarie 2016, Carrefour, in colaborare cu ITtestsOnline, a lansat primul challenge online din Romania dedicat Marketingului Digital. Challenge-ul a avut 2 sectiuni: Community Management si Online Marketing, fiecare bazat pe exercitii practice din activitatea de zi cu zi a unui Digital Marketer! O parte dintre participanti au fost invitati sa candideze pentru proiectele de extindere a echipei de digital marketing Carrefour.

Din totalul de 61 de participanti, la sectiunea Online Marketing, cel mai mare punctaj l-a avut Cornel Coman, in timp ce Nelida Mustafa a fost fruntasa la sectiunea Community Management. Castigatorii au fost invitati la sediul Carrefour pentru o cafea aromata, un croissant savuros, multa voie buna si nu in ultimul rand premiile promise: cele doua Apple Watch Sport. Felicitari castigatorilor, Nelida si Cornel!

Carrefour @ Angajatori de Top Bucuresti (martie 2016)

In zilele de 25 si 26 martie 2016, Carrefour Romania a participat pentru a patra oara la unul dintre cele mai mari evenimente de recrutare si marca de angajator din tara, „Angajatori de Top”, cu peste 100 de companii participante si peste 20,000 de profesionisti si studenti care au vizitat targul. Carrefour a reusit sa atraga atat candidati pentru posturile de la sediul central, cat si candidati pentru posturile din magazine, iar noul program de internship „C4 Yourself!” a fost o surpriza placuta pentru studentii prezenti la eveniment.

In cele doua zile de targ, specialistii nostri au intampinat peste 850 de candidati la standul expozitional Carrefour. Toate aceste aplicatii confirma, inca o data, pozitia de angajator de top pe care Carrefour a dobandit-o de-a lungul timpului in Romania.